Vážení lektoři,
rádi bychom vám poděkovali za vaši účast na letošní konferenci Asociace jazykových škol. Doufáme, že vám konference přinesla inspiraci a nové poznatky, které využijete ve své výuce.
Na letošní konferenci jsme se zaměřili na mnohá aktuální témata, která se týkala příprav na hodiny a metod výuky. Zde bych ráda zdůraznila tři přednášky, které byly pro nás lektory obzvlášť přínosné:
Tato úvodní přednáška se soustředila na rozdíl mezi cíli (aims) a výsledky (outcomes) ve výuce. Hugh Dellar vysvětlil, jak důležité je zaměřit se na výsledky, které zlepšují plánování lekcí a motivaci studentů. Učitelé by měli zajistit, aby studenti rozuměli slovní zásobě v kontextu a byli aktivně zapojeni do konverzací, což podporuje viditelný pokrok. Dellar také zdůraznil význam pravidelného opakování a nízkostresového testování pro upevnění učiva. Pro více informací si můžete stáhnout prezentaci.
Lucie Čechová nám ukázala, jak efektivně využívat nástroje umělé inteligence při přípravě na vyučování. Její přednáška se zaměřila na to, jak mohou chatboty, jako je Microsoft Copilot nebo Google Gemini, ulehčit práci učitelům při tvorbě lekcí. Lucie představila konkrétní příklady, jak tyto nástroje mohou pomoci při tvorbě dialogů, otázek k diskuzi a pracovních listů. Dále se zaměřila na platformy jako Quizizz, které umožňují snadnou tvorbu kvízů a Sciobot, který generuje pracovní listy a přípravy v souladu s českými RVP (Rámcovými vzdělávacími programy). Tento inovativní přístup šetří čas a umožňuje učitelům se více soustředit na výuku a interakci se studenty.
Charles Stewart z Cambridge University Press and Assessment přednesl zásadní přednášku o výuce tříd s různými úrovněmi a schopnostmi studentů. Zaměřil se na důležitost diferenciace ve výuce, která umožňuje učitelům přizpůsobit aktivity různým potřebám studentů, aniž by museli vytvářet zcela odlišné lekce. Stewart sdílel užitečné tipy, jak efektivně rozdělovat studenty do skupin, upravovat úkoly a plánovat aktivity tak, aby byly prospěšné pro všechny studenty, včetně těch slabších i pokročilých. Jeho přístup k diferenciaci v rámci učebnic, konkrétně na základě materiálů série „Own It“, byl inspirující a praktický.
Doufáme, že tyto poznatky a nástroje, které jsme na konferenci sdíleli, budou užitečné ve vaší každodenní práci. Těšíme se na další setkání na příští konferenci, kde budeme mít opět možnost sdílet zkušenosti a inspirovat se navzájem.